the klump is gone

idag var en toppendag , iofs så säger jag så om alla dagar men just den här var speciell. Jag har nämligen blivit av med min klump i magen. Nu undrar ni säkert vad det var för klump men jag lovar er att det inte var något allvarligt. Det handlade bara om ett gymnasium i jönköping som jag igår fick erbjudande till. Dom ville nämligen att jag skulle komma ner och provträna på tisdag nästa vecka och eftersom att det länge har varit någonting som har varit aktuellt för mig så tänkte jag ta chansen. Jag har ju tänkt på det här väldigt länge och det har vinglat lite fram och tillbaka mellan olika alternativ. Trots detta så har jag nu efter lång tids eftertanke bestämt mig för att stanna här. Jag ringde därför tillbaka dit och meddelade mitt besked. Nu är det iaf ur världen och det känns jätteskönt, jag kommer säkert ångra mig nån gång då och då och tänka att det säkert hade varit jättebra där nere men det här känns ändå som ett klokare och säkrare beslut och det passar bättre för mig, punkt slut ;)

Det finns egentligen inte så mkt att nämna om skolan så jag struntar i den och går direkt in på lite andra saker, nämligen det öppna huset i solna som ägde rum idag. Även denna skola hade handbollsinriktning men den här gången med elitsatsning, pratade med både elever och lärare från skolan och dom verkade nöjda. Skolan i helhet såg faktiskt bra ut, det va inte lika mysigt på John Bauer men man får ju tänka på att solna gymnasium har många år på nacken medans Bauer endast har två ;) Även den här skolan hamnar på min "diggarlista" ;)

Sist men inte minst har vi ju dansen som det var sista gången på och det var väl lite "uppvisning" för publik. Gick faktiskt toppen och Kalle, våran lärare, var helnöjd så det var roligt. Det värsta är bara att jag alltid börjar garva när det sitter människor och kollar på. Som tur var va Elsa lika flummig som jag och vi skrattade mest hela tiden. Men whatever, man lever bara en gång så det är lika bra att ta chansen + att ett gott skratt förlänger livet. Tänk på det om ni känner er prickade när jag säger ordet "surpuppor" , HAHA!

Det här blev ett långt inlägg men det hoppas jag inte gör så mycket, det har varit en fullspäckat dag och den här bloggen skriver jag ju för att jag gillar att skriva, då är det ju lixom ingen mening med att skriva bara några rader. Dom som inte gillar det behöver inte läsa, thats it ;)

Menmen, ni får ha det så bra folks!
puss
Jossan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0