save the elephants

jag och emilia har planer, stora planer, höhö ! Det är nämligen så att vi tänker åka ner till thailand och protestera mot alla elefantskötare. Vi har kommit fram till att elefanterna inte alls mår bra av att behandlas så som dom behandlas. Skötarna har vassa pinnar som dom sticker in i huvudet på dom när dom inte lyder. Detta är så himla fel enligt oss, en elefant är precis som vilket liv som helst. Bara för att det är en stor varelse behöver det inte betyda att den tål allt som exempelvis slag med vassa pinnar. Därför har vi bestämt oss för att vi ska åka ner dit och göra situationen betydligt bättre för alla thailändska elefanter, räkningen får skolan betala, nån som hänger med ? haha. Tänk er att få vara i ett varmt land, få umgås med elefanter, bada och sola, få thaimassage och äta massa god mat, låter det inte lockande? Inga skolarbeten, läxor, inlämningar eller prov, tänk er att bara få leva livet, underbart!

Tro nu inte att jag inte lever livet för det gör jag verkligen, jag älskar mitt liv precis som det är men lite sol och värme skulle inte skada och att få en månad eller nåt, bara för att få slappna av ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0