varning för långt inlägg!

och så var den födelsedagen över...dagen har varit toppen måste jag säga förutom att den slutade lite katastrofalt, haha ! xD jaa, den började med frukost på sängen och lite paket, sen var det skola där vi bara kollade på film, hade lite matte och dansade en aning ;)
när jag kom hem så blev det stinsen på en gång med kära mammsen och lil'sis där vi köpte typ mössa och skor till Amanda ;) klockan blev mycket så vi rullade hemåt för att få i oss lite mat, blev risotto förövrigt som var dundergod ! sen vare då träning och det va den som gjorde dagen lite galen ! xD

det började liksom med att tränaren (Björn) körde jäättehårt med oss, det var verkligen inte som vanligt men sen när han märkte att vi höll på att dö så tog han det lite lugnare och vi fick skjuta några skott på honom istället, pheew !
egentligen så var det ju egentligen inte under träningen som det hände något utan det var efteråt när jag gick ut för att vänta på mamma som aldrig kom. HAHA! jag och mammsen hade nämligen missförstått varandra, hon trodde att jag skulle få skjuss hem och jag trodde att hon skulle hämta mig. Så där satt jag, utan mobil, jacka eller varma skor. Jag satt i kanske en halvtimme och tänkte att hon bara var försenad men sen virrade tankarna iväg på helt andra saker, till exempel som att hon skulle ha glömt mig, att hon hade somnat, att hon var död. Ja gud vet vad xD men iaf, jag satt kvar och väntade trots allt och varje gång jag såg nån billykta så reste jag mig upp i hopp om att det skulle va hon men icke sa nicke, ingen mamma xD
efter ca femtio minuters väntan ute i det kalla regnet så beslutade jag mig för att gå hem, jag var ju trots allt tvungen att ta mig hem på nåt sätt och jag hade ju inget busskort med mig så den enda lösningen var att gå, så jag började vandra. Jag vandra och jag vandra, hade ingen aning om vad klockan var, jag visste bara att jag hade väntat länge. Jag kollade noga på varje bil för att vara säker på att hon inte skulle köra förbi mig och sen, ungefär vid sollentuna centrum så ser jag mammas bil. ÅÅH vilken glädje asså ! jag kan ju lätt säga att det inte bara var jag som hade varit rädd för mamma hade ringt pappa som hade ringt Amanda, jaa ganska många var inblandade och det knasiga var att dom va jättenära på att ringa polisen och allt. Dom var jätterädda över att nån skulle ha rövat bort mig eller något liknande, på min femtonårsdag liksom, det hade ju inte varit så great xD menmen, nu sitter jag iaf i min varma säng med duntofflor och en varm pyamas och fryser inte längre vilket är skönt. En timme i regnet den femtonde december är inget att rekommendera ! HÖHÖ!

nu ska jag sova men ni får ha det så bra,
pussar
Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0