snö är ballt

jossan gör framsteg! tog en promenix med pappsen och hunden för ett tag sen, första ggn på två dagar som jag ens tar ett steg utanför dörren, heja ! 
under promenaden så fick jag för mig att studera snön, eller studera kanske låter fel men jag tittade iaf ganska länge på den och kom fram till att snö är något väldigt konstigt. Den bara ligger där på marken, alldeles vit och lyser upp varenda gata. Trots att den är konstig med mera så är snö någonting som jag diggar galet mkt.


                                      5 positiva saker med snö!                                               

* Man blir glad av snön!

* Man kan åka pulka på snön!
* Man kan bygga roliga figurer med snön!
* Man kan ha snöbollskrig med snön!
* Snön lyser upp den annars mörka vintern!          

                     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0